Sri Lanka — Overzicht van onze reisroute

Voor diegene die ook naar Sri Lanka zouden trekken en niet weten welke route ze moeten volgen, dit was onze reisplanning!

• dag 1

We vertrekken ’s morgens vroeg in Zaventem en komen ’s morgens vroeg aan in Colombo (dat betekent 1 nachtje niet slapen!).

• dag 2

Vroeg in de ochtend komen we aan in Colombo en gaan we recht naar Negombo waar we ook overnachten.

• dag 3

De bus brengt ons naar Anuradhapura en we bezoeken ’s avonds Mihintale. We overnachten in Anuradhapura.

• dag 4

We bezoeken de oude koningsstad Anuradhapura en slapen in Anuradhapura.

• dag 5

De bus neemt ons mee naar Trincomalee en we hebben nog de tijd om te zwemmen. We overnachten in Nilavelli (Trincomalee).

• dag 6

Al wandelend gaan we naar Pigeon Island om te snorkelen. We overnachten in Nilavelli (Trincomalee).

• dag 7

De bus brengt ons naar Habarana en we maken een jungle wandeling. We overnachten in Habarana.

• dag 8

We gaan op wandel naar een groot meer en ’s middags doen we een safari in Mineriya. We nemen ’s avonds nog de bus naar sigiriya.

• dag 9

We beklimmen Pidurangala Peak en bezoeken een kleinere tempel in de buurt. We overnachten in Sigiriya.

• dag 10

We nemen de bus naar Kandy en nadien ook de bus naar een hotel in de buurt. We zijn ziek. 🙂

• dag 11

We blijven een dag in het hotel hangen met wat buikpijn en wat rust. We overnachten terug in de buurt van Kandy.

• dag 12

De bus brengt ons naar het centrum van Kandy en daar nemen we de trein naar Ella. We overnachten in Ella.

• dag 13

We hebben een hele drukke dag, vroeg in de ochtend beklimmen we Little Lion Rock, nadien gaan we naar de theefabriek, we wandelen naar Ella Peak en gaan zwemmen in een waterval. We overnachten in Ella.

• dag 14

Met de bus reizen we naar het zuiden en we overnachten in Unawatuna.

• dag 15

We brengen een hele dag door op het strand en in het zwembad.

• dag 16

We bezoeken Galle en slapen terug in Unawatuna.

• dag 17

We zwemmen nog wat en reizen nadien door naar Negombo. We overnachten in Negombo.

• dag 18

We brengen een dag door aan het zwembad en nemen s’avonds het vliegtuig richting België!

Als je vragen hebt over Sri Lanka, laat dan zeker een reactie achter of neem contact met me op! Ik help met veel plezier. 🙂

Deel deze post!
Share on Facebook0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterShare on Tumblr0

2 thoughts on “Sri Lanka — Overzicht van onze reisroute

• 22 februari 2016 at 16:00
    Permalink

Heb je dat alleen gedaan of Was dat zo een groepsrondreis? Zelf geregeld alles?

• 22 februari 2016 at 16:30
      Permalink

Dat hebben we helemaal alleen gepland! 🙂 Eigenlijk was dat heel eenvoudig! We wisten ongeveer wat we allemaal wouden bezoeken en hadden ook wel zo’n reisgids (boekje). We hadden enkel het eerste hotel geboekt en hebben toen gevraagd hoe we het beste verder zouden reizen. Vervolgens keken we van dag tot dag waar we gingen slapen en wat we de volgende dagen gingen doen!