Sri Lanka (7) Indiana Jones & olifanten

Het was weer tijd voor een lange reis! We lieten het prachtige Trincomalee achter ons en zaten uren op de bus richting Habarana! In Habarana vonden we weer een plekje om te slapen via onze tuktukchauffeur! Het is een typisch toeristendorpje dat ideaal is om een safari te doen in Minneriya of de Sigiriya rots te bezoeken!

IMG_7693[1]

IMG_7694[1]

IMG_7695[1]

Gezien we pas laat aangekomen waren, gingen we enkel ’s avonds nog op stap. Wegens de goede commentaren op TripAdvisor besloten we om Rigigala Forest Monastery te bezoeken!
Een jungle route met een gids bracht ons van het ene tempelplatform naar het andere, via steile trappen en slingerplanten met apen in. We kregen een echt Indiana Jones gevoel! Dit is een absolute aanrader! We zagen geen enkele andere toerist en het gaf een echt jungle gevoel!

Olifanten, olifanten, olifanten – safari in Minneriya

IMG_7700[1]IMG_7702[1]

De volgende dag stond een super leuke activiteit op  onze planning! We zouden naar Minneriya National Park gaan om daar olifanten te spotten! Jammer genoeg moesten we wachten tot de middag dus gingen we een kijkje nemen in de omgeving. Na een lange wandeltocht kwamen we op een prachtige open vlakte met een groot meer en in de verte de jungle en de hoge gebergtes. Jammer genoeg was het een plek waar olifanten in gevangenschap werden gebruikt om toeristen te plezieren met een ritje op hun rug. Wij besloten direct dat we dit nooit zouden doen!

In de namiddag vertrokken we naar het National Park in onze persoonlijke jeep samen met een Duits koppeltje.
Eerst zagen we niks, dan plots een varaan in de bosjes en prachtige vogels. Plots reden we de weide vlakte op en we zagen wel 100 olifanten! Hele kuddes met super kleine olifanten en hele grote die op hun gemak stonden te grazen in het adembenemende landschap! We waren helemaal van ons melk!

Toen we met onze jeep naar de verte stonden te turen, kwam plots een groepje olifanten uit het struikgewas vlak bij ons. Waaaw, tot de grootste olifant zich wat bedreigt voelde en recht naar onze jeep kwam gelopen. Aaaaaahh we waren zo bang! Dat beest had met veel gemak onze jeep omver kunnen stampen, maar hij bedacht zich gelukkig net op tijd! 🙂 No panic, het was fantastisch en ik zou het direct opnieuw doen!

Die avond reden we nog met de bus door naar Sigiriya!