Sri Lanka (12) Welverdiende rust!

Na Ella besloten we om richting de zuidkust te trekken en wat welverdiende rust te nemen! Het werd een super lange rit op de bus die een hele dag in beslag nam! Helemaal tot Unawatuna, een heel toeristische baai in het zuiden van Sri Lanka. Gelukkig was het laagseizoen, anders was dit niks voor mij geweest. Op het strand van Unawatuna vind je het ene hotel en restaurant na het ander, maar het is ook een prachtig strand met surfgolven en palmbomen! Wij verbleven er heel graag en het is ook de bestemming waar we het langst zijn gebleven.

Waarom we hier zo lang bleven?

Wel, we hadden echt nood aan wat rust! De laatste dagen van onze reis wouden we graag op het gemak doorbrengen zodat we helemaal uitgerust terug naar huis konden keren. In Unawatuna sliepen we in Neptune Bay, een mooi koloniaal hotel vlak aan de kustlijn! Gelukkig konden we aan minder dan de helft van de prijs de kamer boeken gezien het laagseizoen was en de meeste kamers leegstonden. We konden afwisselen tussen de zee en het bijna privé-zwembadje, gezien het lege hotel. s’ Avonds gingen we lekker eten in Koha Surf Lounge. Hier kan je lekker westers eten op een reggae deuntje, tussen de surfers. Het is echt super gezellig en ze hebben heerlijke cocktails!

De volgende dagen kon je ons meestal terugvinden op het strand. 🙂 We bezochten de kleine tempel vlakbij en gingen ook een dag naar Fort Galle. Vanuit Unawatuna is het 5 minuutjes rijden met de bus! Galle is echt leuk om te bezoeken. Plots heb je het gevoel dat je in Europa loopt terwijl je eigenlijk in Azië zit. Dit oud koloniale fort heeft de looks van een Europees stadje en is helemaal ommuurt. Er heerst een gezellige sfeer en je kan er prachtige huisjes vinden!

Onze reis zat er bijna op! De laatste dag reden we terug naar Negombo waar we nog 1 nacht sliepen in het hotel waar we onze eerste nacht doorbrachten! Na een dagje aan het zwembad, namen we het vliegtuig naar huis! Uiteraard kwamen we aan in de regen! 🙂

IMG_7814[1] IMG_7816[1] IMG_7813[1] IMG_7828[1] IMG_7827[1] IMG_7805[1] IMG_7825[1]